Navigace



About

Livingston si klade za cíl poskytovat moderní vzdělávání, které děti připraví na svět, jenž je bude čekat. Věříme tomu, že pro děti jsou klíčové kompetence jako je samostatné myšlení a rozhodování, kritické myšlení, schopnost týmové práce, umění empatie a řešení konfliktů a v neposlední řadě schopnost přizpůsobit se měnícímu se světu. Tyto kompetence klademe minimálně na roveň klasickým školním znalostem a výstupům. V Livingstonu umožňujeme každému dítěti rozvíjet se svým vlastním tempem a vlastní cestou. Důvod je prostý, všechny děti nejsou stejné a nemají stejné předpoklady zvládnout v jeden moment totéž. Tím, že umožníme dítěti projevit naplno jeho silné stránky a talent, se přirozeně rozvíjí a posouvá mnohem dál než by mu umožnily klasické osnovy. K tomu nám slouží individuální plány, které si děti nastavují společně s učitelem na předem definované období a prostřednictvím kterých se dítě přímo podílí na tempu a obsahu toho, čemu se bude ve škole věnovat. Samozřejmě nerezignujeme ani na záležitosti, které nejsou pro dítě snadné a nenajde v nich zálibu, ty musí splnit alespoň na minimální standard, který je předem daný, poskytneme mu však k tomu možnost jeho vlastního načasování.

Jak fungujeme?

Livingston a běžná škola

Svět kolem nás se mění čím dál rychleji… jen školy a učitelé jako by zůstávali stále stejní. Proto jsme se rozhodli dělat věci jinak. Snažíme se, aby škola dětem pomohla se v moderním světě zorientovat a prožít v něm naplněný život.

Běžná školaZŠ Livingston
Individualismus:
Běžná škola často podporuje rivalitu mezi dětmi a pěstuje v nich nezdravý individualismus. Důsledkem může být stres, neuspokojivé vztahy a paradoxně i kariérní problémy plynoucí z neschopnosti kooperace.
Týmová práce:
V tom správném procesu vzdělávání, a tudíž i u nás, má své oprávněné místo. Děti se díky ní učí obhájit svůj názor, poskytovat i přijímat zpětnou vazbu a hlavně spolupracovat. Pokud navíc práce probíhá ve věkově smíšených skupinách, získají děti ještě více dovedností pro profesní život.
Výuka předmětů:
V běžné škole se děti často mechanicky učí izolované “shluky” informací, aniž by chápaly jejich vzájemné souvislosti a vztah k reálnému životu.
Výuka v souvislostech:
Výuku nerozdělujeme na klasické předměty. Jednotlivé oblasti propojujeme tak, aby děti porozuměly tématu v širším kontextu a tím i světu, ve kterém žijí.
Penalizace chyb:
Běžná škola děti za chyby trestá prostřednictvím snížených známek a vytváří v nich hluboký strach ze selhání. Děti se pak bojí experimentovat, objevovat, hledat nové cesty – protože nechtějí selhat.
Práce s chybou:
Chyby otevírají dveře k dalšímu učení. Proto za ně netrestáme, ale pomáháme dětem, aby si chybu uvědomily a dál s ní pracovaly.
Pasivita:
Běžnou školu má většina z nás spojenou s nekonečným memorováním, opisováním z tabule a pasivním přijímáním informací.
Aktivita:
Snažíme se v dětech neustále probouzet nadšení a zápal pro věc. Skvěle k tomu slouží prezentace, ve kterých děti mluví o tom, co je nejvíce zajímá.